Winkelwagen

Retourneren

Retourneren
Is het item toch niet helemaal wat je in gedachten had? Jammer, maar dat kan gebeuren. Bij Diergigant-Shop kunnen artikelen binnen 14 dagen retour gestuurd worden. Zodra wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, storten wij uiterlijk binnen 14 dagen het geld terug op je rekening.

LET OP! Verpakkingen van voer en snacks kunnen alleen worden geretourneerd wanneer deze ongeopend zijn.


Stappenplan voor je retourzending:

1)   Wil je het product omruilen voor iets anders? Kijk dan hieronder bij het kopje "Retour zenden en ruilen" wat de opties zijn. Wil je niets anders ontvangen? Schrijf dit dan op de afleverbon en stuur deze mee terug;

2)   Zorg ervoor dat de artikelen in de originele staat verkeren en de bijbehorende verpakking en labels –voor zover mogelijk- onbeschadigd zijn. Verpakkingen van voer en snacks mogen niet geopend zijn;

3)   Verstuur het pakketje –voor zover mogelijk- in de originele verpakking;

4)   Stuur de afleverbon mee terug. Zet hier eventueel de reden van je retourzending op;

5)   Adresseer en frankeer het pakket. Het retouradres is: Diergigant-Shop, De Kolk 6, 8255 PE, Swifterbant;

6)   Lever het pakket in bij een pakketverzender bij jou in de buurt.


Geen afleverbon ontvangen? 

Wanneer je geen afleverbon hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij sturen je zo snel mogelijk per e-mail een nieuwe afleverbon toe, hierop kan je aangeven wat je retour stuurt en of je iets anders wilt ontvangen.


Retour zenden en ruilen
Retour zenden en ruilen kan ook gewoon via het bovengenoemde stappenplan. Voor de verzending en betaling van je nieuwe artikelen zijn er twee opties mogelijk, namelijk:

Optie 1: Je kan direct een nieuwe bestelling plaatsen in onze webshop, deze wordt dan dezelfde dag nog aan je verzonden (mits besteld op werkdagen voor 20.00 uur). Zodra wij de retourzending hebben ontvangen en verwerkt in ons magazijn, storten wij binnen 14 dagen het geld van de geretourneerde artikelen terug op je rekening. 
Het grote voordeel van deze optie: wanneer je op werkdagen voor 20.00 uur de nieuwe bestelling plaatst, heb je het pakket de volgende dag al in huis.

Optie 2: Je neemt contact met ons op om aan te geven welke artikelen je graag wilt ontvangen. Wij leggen deze artikelen voor je apart in ons magazijn, mits wij deze artikelen op voorraad hebben. Zodra we de retourzending in ons magazijn hebben ontvangen en verwerkt, maken wij een nieuwe order voor je aan en versturen we de apart gelegde artikelen naar je op. 
Het grote voordeel van optie 2: 
Je hoeft niet opnieuw te bestellen en te betalen, de betaling van je retourzending wordt verrekend met de nieuwe bestelling. Je hoeft alleen bij te betalen in geval van een eventuele meerwaarde van de nieuwe order.

!!Let op: Bij deze optie gaat er wat langer overheen voordat je de nieuwe bestelling in huis hebt, omdat wij eerst de retourzending moeten afwachten.


Kosten retour zenden
De kosten voor de retourzending zijn voor eigen rekening. Klanten realiseren zich niet altijd dat veel webshops die kiezen voor een gratis retourservice, deze kosten door moeten berekenen in hun prijzen. Wij kiezen ervoor om onze prijzen zo laag mogelijk te houden, daar hebben alle klanten profijn van. Wanneer wij de retourkosten zouden doorberekenen in onze prijzen, zou iedereen indirect retourkosten betalen terwijl lang niet alle klanten producten retour zullen sturen. Dit vinden wij niet eerlijk, dus hoeven alleen de klanten die daadwerkelijk iets retour willen sturen hiervoor te betalen.

Je kan het pakket retour sturen naar het onderstaande adres:

Diergigant-Shop
De Kolk 6
8255 PE Swifterbant
Nederland 

Graag even wachten...